Ride for Heart!

Paul väckte mig vid halv sex i morse & så körde vi ner till Exhibition Place & Ride for Heart. 13.000 cyklister som alla samlats för att samla in pengar (mer än 4 miljoner dollar!) till hjärt- & kärlforskningen. Hela motorvägen var avspärrad för eventet, så det var en galet stor tillställning. Jag cyklade som ersättare i Pauls kontorslag, så vi var en grupp på cirka 10 personer som rullade iväg. Visade sig snabbt att alla inte höll samma tempo, så det tog cirka 2 minuter & så var vi alla utspridda som plockepinn i startfältet. Två av killarna cyklade 50km, men Paul beslutade sig för att korta & bara köra 25 så att vi skulle komma i mål någorlunda samtidigt. Var en lätt surrealistisk känsla att cykla mitt på en av Torontos allra största motorvägar & kunna susa ner för alla off-ramper, sjukt vad fart man fick! Gjorde min snabbaste kilometer på precis under 2 minuter när det gick som fortast! På slutet fick vi sällskap av Pauls chef & hans lilla son som också var med i sin egen pyttelilla racetröja, så söt (till skillnad för moi som ser lätt förstoppad ut... men men, jag bjuder på den)! 
Av de som cyklade 25km, så var Paul, hans chef med son & jag först i mål - så den var jag nöjd med. Jag är inte i toppform i nuläget, men om jag jämför mig med resten så hade det alltså kunnat vara värre! Det firade vi med Starbucks efteråt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0