Inte eniga...

Paul & jag är ofta väldigt eniga om det mesta - men ibland skär sig maskineriet. Som idag. Vi ska ut till stugan & försöka få upp taket i mellansovrummet. Det innebär en dag av intensivt jobb i utkylt hus. Ingen picnic direkt. Jag tycker att vi ska lämna katterna hemma. Paul blir ledsen av tanken på att ÖVERGE dem en hel söndag. Jag försöker förklara att de kommer att ha det mycket bättre hemma. Paul vill köpa en baby björn till Mammut... Men ok, kanske inte riktigt - men nästan! Tillslut kompromissade vi lite. Katterna får stanna hemma i huset & vara helt ensamma hela dagen men jag lovade att lyxa till den kommande veckan för Mumin genom se till att han får komma ut på trappen så fort vårsolen lyser på.
Digby? Nejmen han är en så glad liten själ - ge honom en klapp på huvudet & kasta i väg en champanjekork, liten skiftnyckel eller ploppen från sinken i badrummet & han är den lyckligaste lilla katten på jorden. Behövs liksom inga eftergifter där. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0