So much fun!

Avverkade vår tredje danslektion idag & jäklar i min lilla låda vad roligt jag tycker det är! Mycket roligare att dansa som par än att dansa själv! Idag arbetade vi vidare på vår foxtrot, rumba, swing & vals. Enligt vår lärare är vi bättre än genomsnittet & det kan ju hända att han ljuger så att han blir blå, men det känns bra! Rumban är utan tvekan roligast, jag älskar att snurra runt & idag lärde jag mig en ny stegsekvens som känns väldigt flashig. Valsen är dock det som det känns som om vi har naturligt lättast för - som om vi får flyt från första steget. Foxtroten går även den bra men swingen känns fortfarande lite "boxig".
 
Idag frågade vår lärare vart vi slutligen vill hamna - på guld, silver eller bronsnivå. Guld är dansare på internationell nivå, silver är paret som äger hela kryssningsskeppet, brons är när man är väldigt bra på 4-6 danser & kan dansa med vem som helst - matcha ett proffs som leder eller få en nybörjare att känna sig ok. Paul fegade ur & lallade något om brons, jag bara "Men nu vill jag ju inte cykla genom Frankrike på vår smekmånad längre - jag vill åka på kryssning till BAHAMAS".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0