Bicycle evening!

Kvällen har gått i cykelns tecken, det började med att jag cyklade iväg & mötte Paul efter jobbet - 15km fick jag in totalt. Paul slår mig med hästlängder, 33km! Ida måste börja göra plankan eller något för att komma ikapp på hurtigfronten. Anyway, efter att vi svängde in på gården hemma var jag 100% redo att sätta igång med middagen, men Paul stog ute & stampade på gården. Det visade sig att han ville iväg till vår cykelaffär & köpa pakethållare. Jag som inte kunde tänka på annat än den halva grillade kyckling som väntade vägrade... tills Paul mutade med sushi. Tog inte många sekunder innan jag satt i mitt säte & smällde handflatan mot instrumentbrädan & hojtade KÖR!. Så kvällen slutade med att alla var glada, Paul för att han fick sin pakethållare & Ida för att hon fick sushi samt en rinklocka på cykeln inkastad som bonus. Så fint när man kan lösa konfliker på ett så delikat sätt!
 
& om ni undrar varför vi plötsligt blivit så cykeltossiga. Tja, dels så har ju temperaturen äntligen beslutat sig för att ligga över de lessna 13C vi dragits med, dels så ska Paul cykla 50km för hjärt & kärl forskningen nu på söndag & slutligen så planerar vi ju ett antal dagar på cykel när vi är i Frankrike i sommar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0