Bröllopspet...

En av de miljoner saker man måste göra inför bröllopet är ju att bestämma psalmer & bibelläsning... För såna som jag, som inte kan psalmboken utantill, blev detta något av en prövning. Paul är ju inte speciellt religiös (läs inte alls) så jag vill inte ha psalmer som andas för mycket... helig ande. Som sagt, brustna kvinnosköten kan någon annan gott få sjunga om, men inte vi. Efter mycket bläddrande fram & tillbaka beslutade jag (jo jag, psalmerna är ju på svenska så Paul får ta vad jag väljer) mig för en sommarpsalm & så psalm 84 som är den av vigselpsalmerna som känns minst högtravande. Intressant nog så upptäckte jag, när jag försökte googla hur 84 låter, att Victoria & Daniel valde just den till sitt bröllop + en av sommarpsalmerna. Inte samma, men numret efter oss. Hm... vågar man spekulera i att kungafamiljen kanske inte är helt uber-religiösa?!
 
I vilket fall, bibeltexter/diktläsning hör ju också till & här någonstanns fick Ida major ångest. Dikter kan vara det mest tråkiga jag vet, så det var ju inte precis som om något direkt dök upp i skallen på mig. Så jag vände mig till min kära vän Google som numera är min hedersbrudtärna & bara "Google, vad ska vi välja?" & Google föreslog en mängd saker varav två var så pass bra att jag klappade i händerna & sa "Tack kära Google för att du ännu en gång kom till min räddning". Måste bara dela med mig av den här pärlan som inte gjorde the final cut (tydligen vanlig läsning på bröllop här) - The owl and the pussy cat. Den elaka delen av Ida känner sig så frestad att välja denna bara för att se lillebror kämpa sig genom högläsningen av "O lovely Pussy! O Pussy, my love, what a beautiful Pussy you are, you are, you are, What a beautiful Pussy you are". 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0