Inte ett dugg roligt egentligen...

Den här veckans drama är ju egentligen inte roligt för fem öre om man låter det slå ner en... men ändå... idag kände jag att det var lite humor över det hela trots allt. Det började kring lunch med att vår avdelningssekreterare skickade ett artigt, men väldigt passivt aggressivt, email till min forne handledare där hon bara "Men du hade kanske inte kunnat prata med Ida eller mig innan du bara förutsatte en massa saker som inte stämmer". Hade knappt hunnit återhämta mig från den passningen innan forne handledare svarar & ryar om hur det minsann är hans rätt att ta tillbaka stolen eftersom han betalt $400 för den + att jag eller någon annan på kontoret saboterat sagda stol eftersom ena armstödet är löst & faller av... Han avslutar med att be henne sköta sitt jobb bättre. Hennes svar på det... ja, fortfarande artigt men passningarna var stenhårda. Jag gick ner till hennes kontor, tackade & återlämnade skruven som saknas från armstödet. Den har nämligen legat på mitt skrivbord någon vecka, eftersom jag hela tiden glömt att ta med mig en skruvmejsel. När skruven väl lämnats in så gick jag hem, jag kände inte för att stanna där en sekund till. Herregud vilken arbetsmiljö... Inte för att det var så mycket festligare att komma hem, någon hade kaskadspytt på vardagsrumsmattan. Fast, om jag får välja att spendera min tid i närheten av min forna handledare/skrapa upp kattkräk så väljer jag det senare vilken dag som!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0