27 veckor - check!

Happ, bara 13 veckor kvar innan Baby Cs entré är beräknad! Jag vet att jag närmar mig tredje trimestern med stormsteg, men just nu känns allt faktiskt himla bra. Helt klart ett resultat av att jag inte längre behöver min illamåendemedicin. Ta bara skillnaden mellan nu & de sista veckorna med en tablett varje kväll... då sov jag minst till klockan 10 varje morgon. Var jag tvungen att gå upp innan dess var den dagen i princip helt förstörd. Nu, utan medicinen, är jag tillbaka till mitt vanliga morgonpigga jag. I mean, klockan är kvart över sju på morgonen & jag känner mig allert som en liten ekorre! Då kan ni ju tänka er i vilket zombie-stadie jag befann mig i bara för någon månad sen när jag gick på fyra tabletter om dagen. Herregud. Det kändes lite som om jag var en björn som gått i ide & sen grymt nog väckts mitt i december, mer död än levande liksom. What else... Min vikt står rätt stilla, mellan 5.5 & 6 kilo upp från utgångsvikten, men jag tänker faktiskt inte oroa mig för att jag inte lagt på mig mer. Mitra mätte nämligen magen igår & sa att Baby C ligger precis ovanför medel på kurvan, så lite större än förväntat för vart jag befinner mig rent tidsmässigt. Så länge vi upprätthåller en linjär funktion tänker jag alltså vara nöjd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0