6 months, 26 weeks...

Stor dag idag - Baby C är numera 26 veckor & jag kan samtidigt räkna in 6 månader! Bara 98 dagar kvar - för jo, jag räknar dagarna tills dess att jag återigen är ensam innehavare av min kropp. Längtar tills det inte känns som om det är alldeles för trångt inombords! På den positiva sidan, gissa vem som tagit sig igenom de senaste dagarna nästan helt utan illamåendemedicin?! Japp, undertecknad! Sedan i måndags har jag bara ätit en enda liten tablett & det var i onsdags då jag vet att jag slarvade med maten & inte åt så där regelbundet som jag behöver. Ett par gånger har jag velat lite om jag skulle ta en tablett eller inte, men då har jag satt på mig mina sjösjukearmband & vips så har jag klarat mig. Det är så hemskt skönt att äntligen, äntligen, vara tablettfri! Har ju haft turen att gå igenom livet i princip helt medicinfritt (någon huvudvärkstablett då & då är ungefär allt) så att tvingas äta medicin bara för att jag varit gravid har verkligen inte känts något vidare. Får nog ta & fira med lite fryst mango!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Woho! Härligt, se nu till och ät regelbundet så du slipper illamåendet.
Kram

Svar: Det är SÅ skönt - helt otroligt härligt! Men som sagt, att äta regelbundet är A & O, slarvar jag kommer illamåendet direkt tillbaka (om än i en mild variant av hur det var innan). Kram!
Ida

2014-08-25 @ 23:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0