På babyfronten lite nytt...

Lite av anledningen till gårdagens febrila aktivitet här i huset var att jag vid 6-snåret faktiskt började känna oregelbundna värkar. Hemskt bra sätt att få igång operation "Helviti, nu gäller det att få ordning på torpet!". Som mest låg de på 1 minut & med 8 minuters mellanrum & så höll det på tills jag gick & la mig. Misstänkte dock att det kanske inte skulle bli något av det hela, känner mig nämligen så himla skeptiskt till att Baby C skall komma innan absolut sista sekund. Eftersom jag inte ville ropa varg sa jag inget om det hela här på bloggen och bestämde mig för att vänta in morgonen för att checka läget då. Precis som jag misstänkte var det falskt alarm, har inte haft några värkar idag utan allt har bara rullat på i samma gamla vanliga gravidlunk. Tricky baby!
 
I vilket fall, jag kände mig ju hur som helst lite uppstressad över gårdagens event, så vi åkte in en extravända till barnmorskan. Kände att jag behövde prata av mig lite med henne & kolla läget. Nu är vi tillbaka hemma igen & jag känner mig så mycket lugnare. Baby C mår bra men det verkar inte som om hän gjort nämnvärt mycket framsteg på sin resa ut i världen, så nu kan jag återgå till ett liv utan att sitta fullt lika mycket på nålar som vad jag gjorde tidigare idag. För hjälp vad jobbigt det var att gå runt & bara tänka "Nu då? Nehej... Nu då?". Ett litet aber bara, rekommendationen för mina dagliga promenader har gått upp med en timme till - så tre pass per dag om en timme var... Ska ärligt talat säga att jag kände lite lätt panik när Mitra först sa det, men sen valde jag att tolka det så som att jag ju ändå måste befinna mig i relativt god fysisk form för att ens få det rådet i första läget. Är du helt körd i fysbotten av din graviditet hade ju liksom inte det varit det optimala tipset... Så, kvitto på att jag är i topptrim alltså!

Kommentarer
Postat av: Jo

Bra med halvfullt glas ;)

Svar: Haha - jo det gäller ju att försöka se det lilla positiva det går i en sån här situation!
Ida

2014-12-03 @ 22:46:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0