I miss you, raggmunkar...

Det här med att inte bo i Sverige har ju både sina för & nackdelar. Idag var det dags för en stor dos hemlängtan. Fast inte "Buhu, vad gör jag här?!" typen, utan mathemlängtan. Paul är borta i kväll, så jag tänkte slå till på räkor - men så var det slut i affären & det blev lax istället. Satte mig ner med min tallrik med laxen, baby spenat, allehanda andra grönsaker & en stor klick grekisk yoghurt & bara "RAGGMUNKAR". Alltså, jag hade kunnat döda för raggmunkar med lingonsylt - kändes det som i alla fall. Det ena ledde till det andra, potatisbullar... blodpudding, korvstroganoff. I alla hänseenden mat som väl inte direkt betraktas som lyxig, så länge man befinner sig inom sveriges gränser vill säga. Aldrig att jag trodde att jag skulle längta tillbaka till skolbespisningen, men så ligger det alltså till. Trots att min middag på inget sätt var äcklig så var den så sjukt otillfredsställande. Längtar man efter potatisbullar så fungerar babyspenat jäkligt dåligt. Tror att jag får tvinga Paul till IKEA till helgen för att se om jag kan hitta något för att stilla suget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0