Ida ringer till ambassaden...

Dagens roligaste, Ida ringer till ambassaden i Ottawa för att boka tid för nytt pass:
 
Moi: Hej, jag skulle vilja boka tid för nytt pass.
Ambassad kvinna: Kan jag ringa tillbaka?
Moi: Dessvärre ringer jag från skype, så det blir lite svårt.
Ambassad kvinna: Jaha, då får jag be om ditt person nummer då.
Moi: Nummer, nummer, nummer - fyra sista
 
Tapp, tapp, tapp på datorn
 
Ambassad kvinna: MEN IDA! HEEEEEEJ! Åh, jag läste allt om ditt bröllop i senaste SWEA Bladet! Vad kul!
Moi: Jaha, oj tack!
Ambassad kvinna: Det var ju inte alls så länge sen du var här (två år sedan), men självklart har vi tid för dig! När vill du komma?
Moi: Fungerar den 10e februari?
Ambassad kvinna: Absolut! Vad roligt, då bokar jag in dig för klockan 11 & så ses vi då! Kul, kul!
 
Alltså... aldrig att jag trodde att jag skulle kunna ringa till en ambassad i ens det futtigaste lilla lilleputtland & få en sån ström av glädje tillbaka för att det var jag på andra sidan luren! Väldigt roligt!

Kommentarer
Postat av: Jo

Hahaha! Gud vad kul! Du är visst en kändis =)

Svar: Det var lite av en chock får jag väl lov att erkänna, man förväntar sig kanske inte riktigt den reaktionen när man ringer till sin ambassad. Fast det var ju väldigt trevligt i kontrast till de flesta andra myndighetskontakter man har!
Ida

2014-01-31 @ 09:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0