Kattlåda deluxe...

För ett litet tag sedan kom jag över en väldigt välskriven bok om "Hur man ska överlista sin katt". Det hela går i princip ut på att lära känna sin katt bättre, varför gör de på ett visst sätt & hur tickade den lilla katthjärnan nu? Har bland annat förstått att Digbys främsta revir är vardagsrummet, det rum där jag (litens människa) vistas mest. Följaktligen är det i det rummet han mest pockar på fajt med Mammut. En annan sak jag lärt mig är att vi ligger lite dåligt till på kattlådefronten - regeln är nämligen "en låda per katt + en till" & vi ligger bara på två lådor. Dessvärre har vi inte riktigt plats för en till låda, om vi inte ställer in en i hallen & det ser ju så där välkomnande ut när man kommer & hälsar på så det skippar vi. Fast för att kompensera skaffade vi idag typ världens största kattlåda istället. Inte från en djuraffär, de räckte inte till på långa vägar, utan från IKEA. Den här plastbyttan är ungefär stor som en mindre eka, så jag känner att den väger upp lite för den uteblivna tredje kattlådan. Vad som är lite kul är att medan vi stod där på IKEA så kom det ett annat par & köpte samma låda för exakt samma syfte. De hade också två katter & hade precis insett att de inte hade tillräckligt mycket lådutrymme & så spånade de fram samma lösning! Tänker att IKEA kanske borde döpa om Samla till Krafsa istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0