Kitty mum of the year...

Vanligtvis så väcker jag inte Mammut & Digby när de sover. Det är ju då man har lugn i huset & kan göra saker utan att man har ett litet Digby-huvud nedkört i degbunken eller måste lyfta ut Mammut ur torktumlaren innan man slår på den. Fast idag gjorde jag ett undantag från regeln, hela trädgården på framsidan av huset blev nämligen invaderad av säkert ett 40-tal rödhakar & trastar.
Kändes sjukt taskigt att låta dem missa en så underbar liten stund av att få titta på bytesdjur & drömma sig bort till Serengeti så jag rensade bort allt ömtåligt ur fönsterkarmen & ruskade liv i dem.
Kände mig sedan lätt som kitty mum of the year när de satt där med darrande hakor, spetsade öron & pep i unison upphetsning!

Kommentarer
Postat av: Jo

Tycker snarare att det var ganska taskigt att visa dem vad de inte kan få... Kanske bara är jag =P

Svar: Men så där kan du ju inte tänka! Det är som om jag hade sagt "Nej Jo, du får inte titta på Archie längre eftersom du ändå inte kan få ihop det med honom (förutsätter här att han är gift)". Bara för att man inte kan få något så kan man ju ändå njuta av utsikten!
Ida

2014-01-21 @ 21:48:31
Postat av: Jo

Hahaha! Det har du rätt i Ida, jag vill ju få titta på Archie (och ja, han är gift =))

Svar: Jag tyckte faktiskt att jag hade en väldigt bra poäng där, så jag är glad att du håller med! :) & jag gissade på att du skulle veta om han var gift eller inte så jag orkade inte googla (imdb:a?).
Ida

2014-01-22 @ 20:12:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0