Det här med att sitta stilla...

Träffade min kompis Christina för sushi & massa prat igår & kom inte hem förrän närmare åtta & då var Paul uttråkad till helt astronomiska former. Sa han i alla fall, jag tror mest att det var för att han så himla gärna ville gå på bio! Så bio blev det - Transformers. Tycker du om att se saker explodera, jättebitar metal dras genom oändliga mängder asfalt & människor kastas runt som små lealösa dockor helt utan att dra på sig whiplash-skador är det här filmen för dig! Nästan tre timmar lägs på dessa aktiviteter, så är dettta ett intresse är det här verkligen en film som ger valuta för pengarna! Själv var jag obekväm något enormt... alltså, det här med att sitta still sedan jag blev gravid - ingen hitt alltså. Det fungerar om jag sitter i bilen & kan lägga upp fötterna på instrumentbrädan, eller hemma om jag har en lite fotpall så att jag kan leka pensionärsgubbe, men i övrigt är det en plåga. Blir helt rastlös i benen & vet inte vad jag ska göra av dem. Halva filmen ålade jag runt i stolen som en sockerhög 8 åring med koncentrationssvårigheter... & det här var bara tre timmars stillasittande. Har ju varit mindre glad för att jag inte får lämna Kanada de närmsta två åren, men just nu känns det faktiskt BARA skönt. Tror jag hade förlorat förståndet om jag tvingats sitta i en flygplansstol mer än 60 minuter - så himla bra med ett skyll! I fortsättningen är det alltså ett absolut tvång att vi kollar upp speltiden på alla biofilmer innan vi betalar inträdet... känner att animerade barnfilmer ungefär ligger inom vad jag känner mig bekväm med att bänka mig för. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0