Inredningsfunderingar...

Hjälp vad jag längtar efter nästa vecka, för på måndag fyller Paul år & på tisdag är huset vårt! Helt galet! Jag längtar så otroligt mycket efter att få knata in där & veta att NU, nu får vi göra precis vad vi vill med stället. En sak som jag fnular lite extra på just nu är köket på övervåningen. Vi behöver ju som sagt var inte två kök - vi äter ju alltid tillsammans & Paul kan inte laga mat, så två spisar är otroligt mycket over kill. Först tänkte jag att vi bara skulle slå ut alltihop, men nu har det börjat snurra lite i huvudet kring det här med att det finns vatten draget i rummet. Vårt badrum är nämligen inte jättestort, så det finns inte plats för ett skötbord där - kanske att vi skulle behålla vattnet i köket & bygga ett litet platsbyggt handfat? Det dräller av små second hand/antik affärer kring Guelph, så det skulle vara så lätt att köpa på sig något gammalt bord & bygga något i stil med detta. Fast med handfatet förskjutet åt sidan så klart. Inget som kanske behövs i så där galet många år, förhoppningsvis, men jag tänker att det varit så himla smidigt att ha en allt i ett lösning. Eller - ni mammor, är det värt att tåta ihop något sånt här eller ska jag bara kånka ungen fram & tillbaka till badrummet?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag har/använder våtservetter till alla barn så jag har inte behövt ha vatten i närheten av skötbordet. Skulle det vara en stor olycka så har jag badat barnen snabbt i handfaten. När vi bodde i lägenheten så hade vi skötbordet i badrummen men ändå inte i närheten av vatten. nu har vi det i groventren och har en vask som vi använt vid storstor olycka. Sedan är det upp till dig hur du vill göra.. :)
Men det var en snygg och smart idé!

Pmar du er nya adress, så kan jag posta iväg det där nu! ;)
Kram

Svar: Jag tycker att det verkar så smidigt med skötbord i badrummet (har en bekant som har det så) - det är lite därför vi funderar på att platsbygga. I annat fall fungerar ju våtservetter självklart, men jag hade hoppats kunna hålla dem till utflykter & inte hemmabruk (miljöstollen i mig vill ha saker jag kan tvätta).
Jag skickar iväg adressen så fort vi ändrat till nya huset, typ nästa vecka! Kram!
Ida

2014-06-18 @ 22:33:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0