Senaste nytt på "hemmaplan" & "babyfronten"...

Lagom tills att jag letat fram alla pedaler & sladdar till symaskinen & tåtat ihop ett par äkta IKEA gardiner (så inte en gardinperson, men nu bor vi ju på källarplan så då är det mer ett nödtvång) så skrev vi på kontraktet till huset. Så i morse vaknade jag & tittade på mina fina gardiner & bara "Jaha... men då får jag väl börja packa igen".
Känns väl lite blandat... spännande för att vi faktiskt ska flytta in i VÅRT hus, samtidigt börjar jag känna mig lite trött på att packa/packa upp/packa. I mean, sista kartongen som var nödtvång på att packas upp öppnades i fredags - så jag har bara haft helgen utan pack & nu ska det börja igen! Fast som jag sa till Paul i bilen igår, lilla baby C måste ju bli en ihärdig lite rackare. Har hän hängt med under hela det här kaoset så känns det som om ungen bara måste bli en liten envis get som orkar allt... Fina Matilda ville förresten veta hur det stod till med putet, så här såg det ut i fredags vid prick 16 veckor. Framifrån:
& från sidan:
Spontant - så där från min sida - tänker jag väl mest "men lite armmuskler har jag lagt på mig efter allt kartongkånkande". När det gäller putet... alltså, jag vet inte om det syns så där jättemycket. Klart jag märker skillnad själv, men jag hade jag "fettat ut" mig allt jag orkat innan jag blev gravid hade jag lätt kunnat prestera en bra mycket mer övertygande kula än vad jag tycker att jag gör i nuläget. Enda gången jag faktiskt känner mig jättegravid är när jag sätter på mig gravidjeansen som Paul tjatade till sig/mig - de sitter perfekt i benen, men lämnar noll & inget utrymme för baken medan magen naturligtvis inte hålls in för fem öre. Det är nästan som om jeansen designats för att pressa allt rövfläsk runt hela kroppen, så att magen liksom får en extra liten boost. Jag hatar dem intensivt men sätter på mig dem då & då mest för att Paul blir helt lipig & glad...
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Så roligt att få se en växande bebismage <3

Svar: Jo lite mage börjar det väl bli nu, så här 4 månader in på det hela. Paul är så himla glad över att det syns lite att han nästan studsar! :)
Ida

2014-06-18 @ 22:35:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0