No kitties in the house...

Jag gick ut på en liten promenad (med betoning på liten, det var nästan 30 grader ute igen så jag pallar inte så länge) & när jag kom tillbaka hade katterna försvunnit. De var helt enkelt borta - inte i köket, inte i sovrummet, inte i badrummet eller någon av de mindre frekventerade rummen heller. Jag började fundera på om de på något sätt lärt sig att teleportera sig, sen råkade jag se att linneskåpet (eller, det blivande linneskåpet, just nu är det mest förvaring) på övervåningen stod yttepyttelite på glänt... Jag kikade in & där låg Mammut & såg nöjd ut. Sa försiktigt Digbys namn & det började bökas runt i en låda & efter en sekund eller två stack litens huvud ut:
Orkade inte gräva ut dem utan tog till katt-trick nummer 1 i alla böcker som behandlar ämnet "Få katter att göra som du vill". Jag mutade dem. Levergodis is the shit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0