Dagens lektion...

Efter en lite småjobbig natt (pga vaccinationen) tog vi oss tillslut ut ur huset & travade iväg till "moms and babies". Babyteckenspråk stod nämligen på schemat & det ville jag inte missa bara för att jag var lite trött! Nu visade det sig att jag kunde fler tecken än de flesta andra, så jag lärde mig inte en massa nytt på den fronten - men det var bra att få höra andras historier kring hur de upplevt att babyteckenspråk fungerat för dem. Jen, vår gruppledare, berättade att hon upplevde småbarnstiden med sin yngsta kille som oerhört mycket mer harmonisk än med hennes första - helt enkelt för att hon inte lärde sin äldre son teckenspråk medan hennes yngre kille kunde säga saker som "nej" & "mjölk" redan från det att han var väldigt liten. För oss känns det viktigt med teckenspråk eftersom det kan fungera som en "bro" mellan svenskan & engelskan, men jag insåg även att det kan vara en säkerhetsfråga. Pauls mamma hör tex rätt illa, så om hon ska sitta barnvakt i framtiden känns det viktigt att hon åtminstone kan tecknen för "hjälp", "farmor" & "aj" - så att hon kan kommunicera med Tor även om hon kanske inte hör hans ljusa lilla röst.
I övrigt lärde jag mig att skunkar är fruktansvärda höns- & ankdödarmaskiner. Tydligen gillar de att massakrera typ varenda höna de stöter på. De äter dem inte utan rycker bara huvudet av dem tills det inte finns några kvar att döda. Alltså... förstörde ju helt min bild av skunkar som illaluktande, men i övrigt skitcharmiga små djur. Men det var ju bra att jag lärde mig detta nu - hade ju varit trist att tvingas lära mig den av erfarenhet!

Kommentarer
Postat av: Jo

Tänkte att jag skulle tipsa om ett trädgårdsprogram. Eftersom du ju vill fixa till er så kan det kanske hjälpa med tips och inspiration (tom jag blir inspirerad att göra saker på min balkong, om det sedan blir något av det är en helt annan fråga ;)) Programmet heter iaf "Big dreams small spaces" och programledaren heter Monty Don. Jag tror att ni borde kunna hitta på nätet att se, annars kan ni ladda ner plug-in programmet Hola unblocker som låter er få se direkt på BBC:s hemsida ;)

Svar: Alltså - nu har jag ju inte sett BDSP, men inspirationen som BGR ger, oslagbart! Jag är så HIMLA pepp! Önskar bara att jag hade typ ett litet trädgårdsteam som hade kunnat hjälpa mig att få saker & ting gjort - för jag vill liksom ha allt nu på en gång! Så himla fint!
Ida

2015-04-09 @ 22:16:00
Postat av: Jo

Eller kanske ni kan se det på svtplay med hola...

2015-04-09 @ 22:31:14
Postat av: Jo

Eller kollar du det här (det andra fanns inte många länkar till) https://www.youtube.com/watch?v=u8ibC700lUM Vill redan göra en wild flower balja =)

Svar: Du Jo, du kan få göra hur mycket wild flower du vill här i vår trädgård - bara jag får behålla mitt stompery hörn!
Ida

2015-04-10 @ 21:53:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0