Tankar kring appar & vikt...

Seriöst, innan Tor kom kunde jag under längre interval glömma av att jag hade en mobiltelefon. Paul blev ju knäpp på det här, men jag har liksom aldrig varit en mobil/telefon-människa så det här med att komma ihåg att ladda en liten elektronikdosa... något jag inte alltid fick till. Nu däremot, nu sitter mobilen i princip fast i mig i lika stor utsträckning som vad Tor gör. Det är apparna som jag inte kan leva utan. Det började under graviditeten med det app som räknade ner till dagen D, sen värktimer & nu pular vi in varje blöjbyte, mattillfälle & bad i "Feed Baby". Plus att jag häromdagen laddade ner en app för att hålla koll på Tors tillväxtspurter. Appen som håller koll på allt matande är något som jag på riktigt inte förstår hur jag skulle hade klarat mig utan. När åt han sist, hur länge, på vilken sida? Allt håller den koll på & den skänker verkligen en känsla av trygghet - med ett knapptryck har jag stenkoll på allt som gäller hans mat. Samtidigt finns det en baksida, för med appen kommer även möjligheten att hålla koll på hans vikt & där känner jag att jag lätt hade kunnat löpa bananas helt & väga honom varenda eviga dag (vi har köpt en fiskvåg för hemmabruk). Något som jag faktiskt inte tror är alldeles bra, känns som om det lätt kan bli ett stressmoment istället för något positivt. Så nu har vi begränsat oss till vägning en gång i veckan - så att vi har koll men ändå inte tillåter oss att bli helt besatta av antalet gram kotten lägger på sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0