Det kändes faktiskt lite i alla fall...

Mamma-baby-grupp idag, med massa nya mammor - vi var åtta idag från förra veckans fem. På dagens schema stod "prep a freezer meal", så alla som hade bäbisar som var lite lättare att lämpa ifrån sig hackade massa grönsaker & blandade ner med olika såser i fryspåsar som vi sen fick ta med oss hem. Eftersom det inte är helt lätt att lägga ifrån sig någon så liten som Tor satt jag mest & pratade genom hela träffen, bland annat med en av de nya mammorna som var där med sin 4-veckors lilla tjej. Hon verkade väldigt trevlig, men alltså... en kommentar var lite så där "Um... hur tänkte du nu?". Hon började nämligen med att säga att Tor hade ett litet huvud & att hon tyckte att hennes dotters huvud såg SÅ mycket större ut i jämnförelse, sen fortsätter hon "But I guess you are happy about it, must have made giving birth a breeze". Nu har ju jag personligen en väldigt begränsad mängd förlossnings-observationer att gå på (n=1), men en "breeze" hade jag väl inte direkt beskrivit det som. Visst, Tors huvud är ju inte storlek fotboll - men det är ju inte heller en pingpongboll som jag bara kunde skjuta ut! Fast det sa jag inte till henne... utan berättade att det tog fyra dagar totalt från första till sista värken men att jag ändå var väldigt "happy". Det satte stopp för huvudomfångsdiskussionen... Anyway, någon som förövrigt också är glad idag - Tor. Näst bästa natten sedan han föddes & det gör tydligen inte bara mitt humör bättre utan även hans. I princip inte ett enda skrik på hela dagen, bara något enstaka kink då & då!
Vi firade med att sporta skjorta för första gången - Paul som har köpt... bidde inte helt oväntat en i skogshuggaranda, väääldigt kanadensiskt!

Kommentarer
Postat av: Jo

https://www.youtube.com/watch?v=sZa26_esLBE

Kram =)

Svar: Matchat med dina jeans - inte mina trosor! :)
Ida

2015-01-15 @ 20:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0