Min lilla mammagris...

Tor är inne i en ny tillväxtfas & jäääklar vad humöret pendlar! Ena stunden är livet en fest & nästa sitter vi på tidernas lilla drama queen som bara gråhåhåhåååter. Saker som Tor gillar just nu: mig, sin tandborste, speglar, katterna & promenad i parken. Saker som Tor inte gillar just nu: allt som inte involverar mig/vagnen. Efter en heldag hade jag ljugit om jag sagt att det inte blir lite jobbigt. Så när Paul kom hem idag välkomnades han med en lättnandes suck från min sida. Sen hade far & son ett fint litet ögonblick ute på vår trädgårdsbänk...
Men mycket av resten av kvällen spenderade Tor i protestbrygga eftersom jag hade mage att laga middag/baka/svänga ihop massa lasagne till potlucken vi ska på i morgon. En del av mig vill bara svänga in & styra upp hela situationen, lite "rädda mitt barn". Men tack & lov vinner förnuftet oftast & jag inser att jag skjuter mig själv så grovt i foten om jag kommer springandes så fort han gråter. Han har ju en superpappa & det är viktigt för oss alla att de får tid tillsammans, även om lilla herr otacksam inte alltid håller med!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0