A little trip to Ottawa!

Vi hade bestämt att det här skulle bli en "stanna hemma sommar". Inga resor utan bara fokusera på att få huset & trädgården i ordning. Fast så frågade Paul om jag ändå inte hade kunnat tänka mig en liiiten resa, bara till Ottawa. Först sa jag nej - katterna, grönsakerna... Men så påpekade Paul att hotellet är helt betalt av hans jobb (han reser dit för en konferens) & att vi dessutom får milersättning om vi tar bilen & helt plötsligt kändes det som en rätt bra idé i alla fall. Sagt & gjort, nu är vi inbokade på Marriot i down town & jag ser fram emot vår lilla minisemester så himla mycket! Har varit i Ottawa två gånger tidigare, men båda gångerna i februari när det varit SNORKALLT så det ska bli kul att få se huvudstaden nu på sommaren. Promenera längsmed Rideau Canal, kanske bruncha på Fairmont & besöka deras stora farmers market. Vi reser på torsdagsmorgon & kommer hem någon gång på söndag. Känns som en helt lagom första tripp för vår lilla familj!

Kommentarer
Postat av: Jo

Vad härligt! Var lite avundsjuk tills jag kom ihåg att jag bokade mina Barcelona-biljetter igår ;)

Svar: Haha! Alltså om det är någon som inte får vara avundsjuk på en liten road trip till Ottawa är det väl globetrottern Jo!
Ida

2015-06-10 @ 08:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0