Love the rumba!

Det här med att stanna uppe & kolla hela valvakan igår... DÅLIGT BESLUT. För även om det kändes som ett självklart val att stanna uppe för att höra Kanadas nya premiärminister (YES!) så var det inte lika härligt att starta dagen 4.5 h senare. För naturligtvis drog Tor igång dagen klockan fem bara för att (eller så är han smyg conservative & bestämde sig helt enkelt för att straffa oss) & som vanligt när dagen startar så tidigt så var kotten på sämst humör. Skrikfesten höll på till klockan 7 då jag helt desperat satte ner honom framför "Dancing with the stars". Tydligen har rumba en sövande inverkan, för han slocknade mer eller mindre omedelbart. Tror helt enkelt att det blev för mycket för den lilla hjärnan att hantera all musik & glitter, så då var det lättare att checka ut. Anyway, rumba kan nu mycket möjligt vara min favoritdans alla tider & jag är skyldig Bindi Irwing min eviga tacksamhet!
 
Resten av dagen då... Nej den går väl inte till historien som någon direkt höjdardag, blir lätt så när ens avkomma mest beter sig som en humla som någon trampat på. Ilsket! Fast en höjdare fick vi till, idag var nämligen första gången som Tor jagat Digby & Digby faktiskt tyckte att det var roligt. För mig som haft konstant dåligt kattsamvete de senaste 10 månaderna kändes det lite som att vinna på lotto!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0