Ytterligare ett husfix...

Jäklar, jag missade PMet som sa att det var Cape Monday...
I övrigt känner jag att jag måste komma fram till en ny förvaringslösning för alla leksaker som dräller runt här i vardagsrummet. Öppna hyllplan fungerar jättebra för vuxna som inte vräker ut allt på golvet 572 gånger om dagen, mindre bra för mammor till 1-åringar... Börjar bli så himla trött på att städa samma, samma, samma prylar om & om igen. En liten del av mig vill leka 1800-tals familj & bara "Du får EN leksak, var nöjd" men det faller lite på att jag kanske inte är lekmamman nummer ett. Hade varit SÅ bra om jag varit bara snäppet mer lättroad så att det på riktigt hade varit kul att stapa muggar... Men niet, så det innebär att jag är beroende av ett mer storskaligt pryttelutbud för att roa kottarna & det i sin tur innebär att jag är tillbaka på ruta ett - måste fixa bättre förvaring! Bara att barnförvaring är så fult att jag blir trött i själen & känner att det kanske inte är så farligt att tillbringa 1/3 av mitt liv med att sopa upp pusselbitar & klossar... Moment 22.

Kommentarer
Postat av: Jo

IKEA har ju sittpuffar m.m. med förvaring, det kanske kunde vara något?

Svar: Hm, kanske - men det ska ju samtidigt vara något som är relativt lätt för kottarna att dra fram leksakerna ur. Jaja... än har jag ju inte blivit komplett vansinnig på städandet, så jag har lite tid på mig att spåna vidare! :)
Ida

2016-04-26 @ 08:37:27
Postat av: Malin C

Jag fick tygpåsar i en butik en gång, typ tovade så de har bra stadga. Perfekt att vräka ner allting i och så skramlar det inte fullt så mycket heller. Men ett evigt plockande är det definitivt...

Svar: Japp, evigt plockande for sure. Måste nog försöka komma iväg & köpa ett par till korgar någon dag så att jag kan köra lite mer östekniken jag med. För lite är det nog att jag är lite petig - vill gärna stapla koppar i den ordning de ska komma & så, vilket jag alltså får göra om typ tusen gånger per dag eftersom de kastas runt precis hela tiden.
Ida

2016-04-26 @ 09:51:37
URL: http://www.vavawoom.com/malinclapper

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0