Frozen yoghurt is tha bomb!

Sämsta dagen... Tor lyckades nämligen, snabbt som attan, sticka in handen i ugnen i förmiddags. Jag hade slagit på den sekunden innan & skulle bara ta ut en bakplåt som stod där inne, så allt hade varit OK om det inte hade varit för att lilla kotten la handen precis på en av värmeaggregaten i botten. AJ. Första gradens bräddskada & totalt baby-sammanbrott. Jag gjorde allt som jag lärt mig, försökte kyla med gradvis kallare vatten/kylklamp inlindad i handduk/gav smärlindrande men inget hjälpte. Tor hade eldat upp sig alldeles & fixade liksom inte att lugna ner sig. Tillslut var jag desperat, så jag satte det tjutande barnet i barnstolen, ryckte ut en bytta fryst yoghurt ur frysen & körde ner Tors hand. Vilket resulterade i ännu mera vrål tills han körde in handen i munnen & det plötsligt blev barmhärtigt tyst. Vet inte vem som var mest tacksam - katterna, Daisy eller jag - men tacka gudarna för socker!

Kommentarer
Postat av: Jo

Stackars liten! Vilken otrolig otur. Socker är bra tröst =)

Svar: Det var verkligen sämst timing... Han hade liksom kunnat peta vart som helst annars inne i ugnen utan att göra illa sig det minsta. Himla tur i alla fall att det inte var hetare än vad det var, hade varit så jobbigt med brännblåsor.
Ida

2016-02-23 @ 07:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0