Mutor?

Ni som har barn, hur mycket mutar ni? Fram tills nu har vi inte direkt mutat. Visst, vi har väl köpt oss lite tid här & där via YouTube - men inte regelrätt "gör du A får du B". Men de senaste veckorna har Tor helt plötsligt bestämt sig för att han AVSKYR att bada samt tvätta håret & idag tappade han det helt när vi försökte få ner honom i badkaret. Barnet var stel som en pinne i kroppen, tårarna sprutade & han skrek som en stucken gris. Paul & jag försökte förklara att man måste tvätta rumpan lite då & då men rim & reson existerade liksom inte. Så tillslut svettades jag fram ett "Tor, om vi badar nu får vi äta glass sen". Det fungerade väl inte jättebra, men ändå så pass att vi fick ut schampoot ur håret utan att grannarna ringde socialen. Det hela slutade med att Tor inte bara fick glass till efterätt utan dessutom 2 dollar att stoppa i sin spargris (barnet älskar pengar & blir överlycklig för all växel). Det känns väl lite så där om jag ska vara ärlig... Hade så gärna velat kunna argumentera med honom, men när han blir så här vansinnigt upprörd är det så svårt att få kontakt att jag blir desperat & provar vad som helst för att nå fram. Det är liksom det eller så får han gå med mössan på resten av livet för att gömma undan sockervaddstovet...
Ja eller så klipper vi av babylockarna. Problemet är bara att jag inte riktigt landat i att han är så pass stor än. Alla barn i hans ålder som vi känner som har fått håret klippt har helt plötsligt sett så stora ut. Lite som om de bara PANG BOM är redo för huslån & deklarationer. Måste få suga ut det allra sista ut babykaramellen innan jag kan sätta saxen i fjunet, hur tovigt det än är...
Save

Kommentarer
Postat av: Målvaktsmamman

Herregud vad vore livet utan mutor!! I krig och kärlek är allt tillåtet, nöden har liksom ingen lag:)

Svar: Haha! Okey, jag ska börja se på det på det sättet istället - mutor is the shit! :)
Ida

2016-11-15 @ 18:19:29
Postat av: M%E5lvaktsmamman

Sötaste killen:)

Svar: & tack!
Ida

2016-11-15 @ 18:20:14
Postat av: Malin C

Ibland måste man. Och ibland betyder "ibland" väldigt ofta. Är mitt inne i trotsen nu.
Cesar fick till exempel en glass till frukost häromdagen. Men å andra sidan kom vi iväg till förskolan och jag hade förståndet i behåll.

Svar: Haha! Tor har också försökt sig på att få glass till frukost, men än så länge har jag klarat mig ifrån den. Däremot har jag inte varit lika duktig när det kommer till ballerinakex... det är den ultimata mutan här i huset!
Ida

2016-11-17 @ 22:21:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0