Jetlag...

Det här med jetlag är ju aldrig roligt, inte ens i the best of cases, typ när det är sommar & det liksom inte spelar någon roll om man är vaken klockan 3 på morgonen för att det fortfarande är tillräckligt ljust för att kunna köra ett parti krocket. I februari däremot, med en två-åring... kvalar definitivt inte in i kategorin "Jo jag är lite jetlaggad med det gööör inget". Nej istället har vår familj levt i någon form av skuggzon, som ett gäng vampyrer har vi sovit bort dygnets ljusa timmar & sen har vi snurrat runt i huset till klockan 2-3 på natten. En kvart om dagen har vi lyckats pusha oss mot en mer resonabel tidsrytm, fram tills igår då vi fick lite panik över konceptet "barn som sover till klockan 11, skippar tupplur & sen håller igång till klockan 23.30". Så igår ställde vi klockan på 10 & under över alla under, Tor somnade INNAN min mamma. I morse vaknade han vid 8.30 & nu är klockan precis efter ett & han sover igen. Halleluja, är så lycklig över att få en liten andningspaus att jag vill grina!
 
Annars då? Nej men Tor har lärt sig att sätta på mina föräldrars spis & har följaktligen satt eld på två kattmatskålar. He's keeping us on our toes...

Kommentarer
Postat av: Maja Larsson

Hej Ida! Vet inte om du minns mig? Från Lycksele? Kom att tänka på dig och sökte din blogg. Och se, här fanns du ju kvar! Kram

Svar: Hej Maja! Klart jag minns - hoppas allt är bra med dig/er! Var precis hemma en vända eftersom min farmor är dålig. Var på banken & tänkte på dig då!
Ida

2017-02-09 @ 20:29:50
Postat av: Maria Årzén

Hehehehe...men det känns härligt att det i alla fall är din mammas spis han är på, liksom tänk att ni är där/här (trots tråkig anledning) Kram!! /Maria

Svar: Um, det var fint att Tor fick se lite av Sverige & träffa lite familj & vänner - men överlag var det en enormt slitig resa. SÅ lycklig över att vara hemma igen.
Ida

2017-02-11 @ 08:50:10
URL: http://malvaktsmamman.se
Postat av: Malin C

Hej,

hur har ni det? Hoppas att ni har det bra trots omständigheterna.
Min farmor somnade in igår, hon var dålig i två dagar innan så det var skönt att det gick snabbt. Och att hon dessutom skulle fylla 99 år.

Kram på er!

Svar: Nej vad sorgligt- jag beklagar verkligen & skickar kramar!
Min farmor lever fortfarande, men är väldigt trött. Det kändes skönt att få se henne innan hon blev för dålig, men jag sörjer att Tor inte kommer att ha egna minnen av henne...
Ida

2017-02-21 @ 11:06:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0