Bobtur & konflikt hantering...

Vi tog en tur med boben idag igen - kändes liksom tvunget när det var det första Tor frågade om när han vaknade på morgonen (never mind att Paul inte var hemma för första gången på mer än en vecka...). Tor envisades med att hans panda skulle följa med. Motivationen löd enligt följande "Björn black white, bob black white" & det var ju svårt att argumentera emot det...
Vi var ute i nästan en timme & det var mestadels en succé - bara på slutet blev det lite jobbigt. Vi stötte nämligen på en granne från en gata bort & hennes lilla kotte på 22 månader spände ögonen i boben & tog helt sonika & puttade av Tor så att han skulle kunna köra istället. Tror inte att det gjorde så ont i sig, men chocken var nog desto värre - gigantisk gråtfest. Sällan känner jag mig så vuxen som i den här typen av lägen, för en liten del vill ju sparka missgynnaren så hårt i baken att hen flyger till Tannådalen... men istället får en lägga band på den primitiva lejonmamman & bre på med så mycket diplomati som det bara går. Så, efter att Tor slutat gråta lastade jag båda småttingarna på boben & pratade glatt om hur roligt det är att dela & så drog jag grannungen hela vägen hem till deras gata. Fredsprismedalj någon?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0