Tur att ingen förstår...

Tor är just nu inne i en period där han vill lära sig mer ord. Det märks på hur han härmar nästan allt vi säger, hur noga han lyssnar på sina filmer & så pekar han också på typ allt & vill att vi ska berätta vad det är. Häromdagen var vi på toaletten tillsammans (hej egentid...) & Tor pekade på mig när jag satt & kissade "Mamma snopp!". "Nja" sa jag & försökte vinna lite tid medan jag funderade på vad jag skulle svara, "Mammas fifi". Här hade ju barnet kunnat säga "fifi" en gång & släppt det, men icket. Fifi är numera Tors favoritord. Allra helst som enda ord i en never ending ljudslinga till "Blinka lilla stjärna där"...

Kommentarer
Postat av: Jo

Hahahaha! Sååå kul! Det är ju intressant vilka ord som de små fastnar för =)

Svar: Men eller hur... Men han gillar ord som upprepar sig - jojo, momo, fifi - en klar trend!
Ida

2017-01-18 @ 08:29:02
Postat av: Camilla

Haha, eller ännu bättre när, iaf mina barn, lärde sig säga ficka och det blev fi(tt)a.
Här hemma säger vi snopp och snippa :) vilket det även finns en sång om på youtube, haha.

Svar: Ajdå, ja det var ju inte jättelyckat! Tor har då & då problem med ordet "truck", det blir lätt "fuck". Vilket ju blir lite tokigt när han står på gatan & högt & tydligt försöker säga "big truck"...
Ida

2017-01-18 @ 14:09:47
Postat av: Alex

haha jag har haft tur med de där. Isabella har kört på grekiska när vi varit i sv och tvärtom. Bla när vi var hemma i Sv och hon blev skitarg för att kassörskan skulle "blippa" hennes godispåse och skrek, på grekiska, "stick din gamla fru!" :P

Svar: Haha, vad roligt! Är det en vanlig "svordom" i grekland? Får ju hoppas att Tor har lika bra språklig timing... :)
Ida

2017-01-20 @ 19:23:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0