En sak som...

jag verkligen gillar med Kanada är att allt är så vansinnigt lättillgängligt. För det första så har alla affärer öppen minst tre timmar längre än hemma i Sverige. Slutat jobba vid 8? No problem, du kan lungt strosa in i söta små butiker på vägen hem! En annan sak som är bra är deras apotek, de säljer allt & de stänger antingen vid midnatt el så är de öppna dygnet runt! Jag som oroade mig lite smått över vart jag skulle kunna hitta REDKEN kan nu knata dit i princip när som helst & botanisera genom hela deras sortiment! Me like! & när det galler maten... Don't get me started! Grundregeln är iaf att sky allt amerikanskt som pesten (bojkotta alla kedjor & köp ALDRIG en bagel) & köra på etnisk mat. Min nya favorit är utan tvekan libanesiskt, det är så gott att det inte finns på kartan! Lite trist är det dock att de indiska restaurangerna 'rätat till sig' till nordamerikansk kryddkonst... Dvs, det är inte speciellt kryddstarkt... Men, Megha har lovat att visa mig ställen som säljer riktig indisk mat så jag har inte gett upp hoppet! 

Ops, major åskoväder på intågande (grön himmel), måste sluta.  

Kommentarer
Postat av: Åsa Erlfeldt

Hej tjejen!
Kul att fä följa dina äventyr, hoppas du har det fortsatt jättebra! Stora kramar från Bergslagen,
Åsa

2007-10-08 @ 15:14:29
Postat av: Ida

Hej! Tack, an sa lange stortrivs jag! Du far se till att komma over & halsa pa, for dig ar det ju hemmaplan! Kram

2007-10-08 @ 20:06:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0