If you cannot...

see God in all, you cannot see God at all.

Först blev jag irriterad. Har jag köpt Yogi te vill jag ha spådommar & livsmåtton, inte bli indoktrinerad vid frukostbordet. Sedan började jag fundera & kom fram till att det trots allt inte var så dumt. För tänkt så hemskt om man inte kan se ngt vackert i mer triviala saker! Tänkt om man inte skulle le när de första solstrålarna värmer en om våren, om man inte skulle bli varm inombords när de första snödropparna tittar fram. Om man inte skulle känna sig lugn vid ljudet av porlande vatten & om man aldrig ens skulle titta åt en fjäril el en kaninunge. Förstå hur tomt livet skulle bli om man inte kunde finna glädje i sådant som inte kostar pengar & som bara varar för ett litet ögonblick! Mitt ex brukade skratta åt mig när jag blev lycklig över att se en ekorre & förklara att jag var ett löjligt barn i det avseendet, so what? Jag är hundra gånger hellre ett barn än en tom manniska som låtsas vara vuxen. No, I still belive in Narnia...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0