Läskigt...

Svensk får jag ju förövrigt konstatera att jag är. Megha fick akut cupcake sug igår = vi fick svänga in i en urtjusig, posh, mataffär i Yorkwille. Medan Megha vandades över vad hon vill ha strosade jag runt lite & tittade på utbudet & där på en hylla fick jag så synd på ngt som jag saknat helt vansinnigt mkt... Knäckebröd! Lycka! Skuttade glatt bort till kassan för att visa upp mitt fynd för Megha som förbryllat vägde mitt lilla Wasa knäckepaket i handen:

Megha - But Idaah, it's very light. You have only talked about bread that can kill people.
Moi - Yes, but that is a different type of bread, its Knäckebröd!
Magha - It looks very dry...
Moi - Yes! That's the point! You can keep it forever! It's wonderful with cottage cheese!
Megha - But you hate the cottage cheese here, you always says that it looks like someone already chewed it and then spitted it back in to the can.
Moi - Yes, sure, but it is still really good with it!
Megha - Hm, I prefer cupcake.


Kommentarer
Postat av: brother

Har de inte knäckebröd i Canada? Du minns att "knäckebröd" "fy fan" och "herre gud" kunde t o m småungarna i Turkiet. I England har de någon sorts knäckebröd men jag vet att Lloyd tyckte mycket bättre om den typen av hårt bröd som bakas här i Norden (ma).

2007-10-27 @ 23:14:38
Postat av: brother

knäckebröd motherfuckers! börjar smått sakna dig redan, blir kul till jul. Du får se vilken hemsk förvandling din bror genomgått dessa månader du inte kunnat guida han igenom!

2007-10-28 @ 02:52:55
Postat av: Ida

Neeej! Sag inte att du forfallit utan min vagledning! Om jag kommer hem & hittar dig ikladd dressmanjeans & t-shirt i flerfargstryck sa vet du att jag maste straffa dig! Nope, skarpning!

2007-10-28 @ 16:14:59
Postat av: brother

ööh? nää, de kanske inte är så hemskt. Men jag har dragit mig mkt mer in i musiken och får lite vibbar därifrån klädmässigt om man säger så.

2007-10-28 @ 16:58:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0