Med anledning av...

Sandras inlägg om snowjoggers... Har kommer en lista på saker som jag aldrig någonsin skulle sätta på mig, saker som är så fula att de borde bannlysas från planeten.

1. Foppatofflor, min avsky vet inga gränser. HUR kan ngn sätta på sig neonfärgade plast tofflor?! Att det dessutom finns människor som investerar i pynt (!!!) till sina tofflor är ännu mer obegripligt.

2. Snowjoggers; jag har ett minne av dessa skodon, resen har jag lyckats förtränga. Men den enda mentala bild som jag har är dessvärre knivskarp, min pianolärares (som gick under namnet BERGET) syrenlila snowjoggers som jag alltid trodde skulle spricka för trycket från hennes vader...

3. Ytte, pyttiga små 90-tals toppar som lämnar magen bar. Allra helst de som är i lite 'småbubbligt' tyg...

4. Axelvaddar som är så breda att du kan förvara saker på dem alt. använda dem som fågelbord.

5. Allt med fleece som används som vardagskläder. Har hemska minnen av hysteriska färgkombinationer (måttot måste ha varit 'ju mer färger på ett & samma plagg, desto bättre!') från min lågstadietid.

6. Svampmössor (i regel i fleece) el mössor som 'bygger på höjden'.

7. Leggins med gummiband under foten, gärna i en pigg neonfärg som går igen i over size tröjan.

8. Träningsoveraller, kommentar överflödig.

9. Cykelbyxor, dito...

10. Miniatyrryggsäckar (grundregeln är, ju större person desto mindre ryggsäck), så hysteriskt fult & onödigt att det inte finns. Må de alla brinna!

Kommentarer
Postat av: Ida

Bilden till punkt nr 8 är förövrigt hämtad från
A(ä)lvsbyns orienteringsklubb, längst till höger har ni nöjjet att beskåda min farbror! Oh, jag döööör! Ingen mascara kvar! Iiiiip!

2007-10-13 @ 22:24:55
Postat av: Brother

Damn. Iskall på nr. 8. Listan är jävligt träffsäker och vi kan bara hoppas att ALLA där ute lyder nr.1. ALLA!

2007-10-14 @ 13:18:28
Postat av: Brother

Farmor vill att du tar bilder på ditt rum, btw.

2007-10-14 @ 15:08:59
Postat av: Ida

Oki, 2 fragor. Iskall, ar det ngt bra & laser farmor ocksa bloggen?

2007-10-14 @ 22:35:34
Postat av: brother

Iskallt att dissa släkten så och nej, farmor läser inte bloggen. Hon är dock medveten om att det finns något som heter internet och att du kan redovisa vad du gjort på den.

2007-10-14 @ 23:38:21
Postat av: Ida

Jo men erkann att det var roligt! Oki, kanske inte for 95% av de som laser inlagget, men for oss som vet hur fula traningsoverallerna ar & som vet hur tontig & klonlik man ser ut i dem! Vad galler farmor, good, keep it that way...

2007-10-14 @ 23:49:43
Postat av: Ida

Forovrigt funderar jag pa om offret langst till hoger inte ar D som jag jobbade med forra sommaren? Kan ju inte pasta att jag ar direkt saker men det kan mkt val vara sa. Waaaaaallpaper...

2007-10-14 @ 23:53:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0