Nordamerikaner...

Idag hade vi var första diskussion på grad-seminariet i biogeografi. Det var...annorlunda... Nordamerikaner älskar att höra sin egen röst. De pratar & pratar & pratar & det mesta de har att säga är nonsens. En av tjejerna är dock superskärpt, problemet är dock att så fort ngn annan har en avvikande åsikt så går hon till attack. Jag råkade säga att fokuset när det gäller hotade arter är ngt snedvridet eftersom man alltid presenterar bilder av små söta orangutangungar samtidigt som det kan finnas ngt vidrigt litet, slingrit kryp som ligger ännu risigare till. Inte populärt, jag är tydligen helt dum i huvudet. Orangutangen kräver nämligen större yta=mer arter skyddas indirekt. Detta är naturligtvis helt korrekt, men det var inte det jag sa, jag sa bara att media ger en snedvriden bild... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0