Toronto...

& Toronto ar raka motsattsen till New York. Alla har varit hur trevliga som helst, blev typ bastis med damen pa integrationen. Hon flyttade hit fran Polen 85 sa hon levde sig in i hur jag hade det & skrev upp en lista med tips pa vad man kan gora i Toronto! Universitetet ar helt fantastiskt & mina handledare ar underbara. Idag fick jag reda pa att de har gett mig ett extra anslag utover det jag redan far 'for att det blir lite roligare sa'. Far forresten mitt kontor pa mandag sa da ska jag kompletera inlaggen med bilder (& sa far ni de dar tre sista bokstaverna i alfabetet som gor allt sa mkt enklare att lasa), hall ut!

Hotellet dar jag bor ar val lite sadar men det funkar. I natt kl halv fyra gick brandlarmet. Yrvaken, jetlagad Ida raffsade at sig kontanter, mark val inte visakortet, & sprang ner for alla tolv trappor i nagot halvklatt skick. Satt sedan & angestade pa trappen medan brandmannen rusade in. Som tur var var det falsklarm, hade varit lite jobbigt om alla mina prylar hade brunnit upp den forsta natten. + att det hade kants vansinnigt ironiskt att ha slapat  alla pryttlar over Atlanten bara for att sedan sta dar med kladerna pa kroppen & en nave skrynkliga sedlar. Well, det gick bra iaf!

Oh, & sa en sista positiv sak med Toronto innan jag slutar (for denna gangen), har finns svarta ekorrar! Jag som alskar ekorrar pa ett barnsligt, lite smabesatt vis, blev helt overvaldigad nar jag sag dem. Ska forsoka fanga en pa bild sa fort jag kan! 

Kommentarer
Postat av: long lost bother

Jao! Skönt att höra av dig. Mamma, Pappa och farmor har terroriserat mitt telefonöra konstant nu bara för att jag är den enda med internetkunskap. Glada nyheter härifrån också, adam har nu sprungit näck längs våran gata samt däckat enbart på 3,5or. Hoppas det värmer!
ps: Totte sover med mig nu, silly är ett vrak

2007-09-08 @ 11:38:36
Postat av: bella

Hej ida! Jag och Nikko beundrade dina skor igår, men ingen av oss fattar hur du kan gå i dom. Du kände inte för att ha en "gå i höga klackar kurs" med mig så att jag också kan shoppa skor? haha vi får ta de då vi ska till Paris, visst lät det bra?!

2007-09-08 @ 14:54:47
Postat av: Ida

Magnus: What, sover Totte med dig? Snyft, min lilla booh... Tycker sa synd om Silly. Fast jag tycker nog iaf mest synd om dig, kan inte garna ha varit roligt att fa hela det ganget pa halsen. Hur svart kan det egentligen vara att forsoka lara sig hur internet/teknik bortom brodroststadiet funkar?
Bella: Offcourse! Har fatt fragan ett par ganger tidigare sa jag maste nog satt mig ner & fixa ihop en kursplan! Idag kommer jag att introducera mitt forsta tema om just skor, hoppas att det hjalper lite!

2007-09-08 @ 17:22:23
Postat av: Jo

Måste säga att Magnus inlägg om Adam värmde även mig =D Annars låter det som att det är so far, so good i Kanada, bra!
För övrigt är jag lite ledsen över att jag fortfarande inte fått en rapport om den där fikan i måndags =( Skynda, skynda!
Ha det bäst!
Puss!

2007-09-08 @ 17:48:04
Postat av: bella

Okej det lät jättebra, men se till att du börjar med lägre klackar först.. En annan får ju svindel annars!

2007-09-08 @ 22:50:26
Postat av: Anonym

Eller hur, Jo! Mer smaskiga detaljer! ;)

2007-09-09 @ 20:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0