Jag blir ju så trött...

Har precis suttit igenom ännu ett seminarie med min kurs & jaaaa... Alltså dagar som denna känns det bara som tidernas skämt att jag ska behöva gå igenom en master-utbildning innan jag får börja på min doktorand. Sure, jag får betalt & jag ägnar merparten av min tid till att ickearbeta - men ändå, det är ett år av mitt liv som jag måste ägna åt något som känns som det är så vansinnigt långt under min kapacitet. Dagens mest bissara diskussion går inte riktigt att återge här eftersom den handlade om IRD (Ice Rafted Debris) - men så mkt kan jag säga så att alla förstår: havsis flyter, den kan inte på några vilkor ta sig in under isberg, plocka upp grus från isberget & sedan transportera iväg gruset längre än vad själva isberget skulle göra... Höll typ på att dö när denna diskussionen utspelade sig, & Jochen (vår professor som är handledare åt killen som jag hade diskussionen med) såg också ut som om han mest ville sjunka ner under jordens yta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0