Sweden vs. Canada

Oki, nu har det varit dålig uppdatering de senaste dagarna - apdåligt väder i kombination med arbete hemma samt julklappsshopping skyller vi det på! So, kör ett litet uppdateringsmaraton helt enkelt! Fredagen ägnades mkt åt pepp inför Sverige-Canada matchen som han som alltid får mig att le & moi kämpade oss till trots rådande snöstorm. Till ingen jäkla nytta kan jag meddela, Sverige förlorade... Jäkla skit säger jag om det. Inte roligt när ens land inte vinner, speciellt inte när man befinner sig i en jättearena där 99.9% av alla andra själar är superglada... Anyway, gjorde det mesta utav det & hade rätt roligt i alla fall! :)


Full tokfokus på spelet, kramande människor som sitter bredvid en & vill ägna sig åt sådant som att trycka en kyss på ens kind viftas irriterat bort. När det är match så är det match, då tittar man! :)


I slutet stod det 4-1 till Canada, moi var mindre lycklig. Speciellt som en av de mindre begåvade svenskarna lyckades få sig själv utvisad när det var mindre än två minuter kvar av spelet. Ida deppade ihop lite & kunde sedan inte tro sina ögon när vi de facto lyckades göra mål när Canada hade power-play! Flög upp ur stolen, tjoade & tjimmade & skrek 'HEJA SVERIGE!'. Mitt i denna glädjeyra hör jag hur någon i raden bakom säger 'Come on, for her sake' & så ställer sig alla bakom mig upp & börjar klappa i händerna. Killarna runt omkring mig & framför mig vänder sig om & tittar på den bakersta raden & sedan ställer de sig upp de med & apploderar. Tillslut står min sektion upp & hejjar för Sverige, för Sverige & mig... för alla runt omkring mig tittar skrattandes & leendes på mig. Julstämning i luften, jag vet inte... mitt bästa idrottsminne so far blev det i alla fall! :) 

Kommentarer
Postat av: Jo

Gud vad kul! Det skulle nog inte hända nån annan stans än i Kanada. Ett mkt trevligt folk =)

2008-12-25 @ 11:10:46
Postat av: Ida

Eller hur?! Kanns valdigt kanadensiskt & jag tycker att det ar sa imponerande att de verkligen visade uppskattning for Sverige & min sverigeanda! Hoppas du haft en fantastisk jul, har precis tagit en dusch & nu ar det snart dags att stoppa kalkonen har :)



Puss!

2008-12-25 @ 15:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0