Horrible!

Moi har en bunt saker som jag är mindre bra på - bla en total brist på lokalsinne & oförmåga att komma i tid (alltså, jag är aldrig jättesen - men i regel är min dag liksom alltid två minuter efter). Näst min kunskapslucka när det gäller geografi kommer grammatik. Det är därför jag alltid gnäller varje fredag - jag vet vad som komma skall, två timmars plåga... Fast på sista tiden har det varit rätt oki, Rachael (vår ELWS-lärare) är jättegullig & moi har börjat stressa ned. Idag knatade jag dit med lätta steg i solskenet, bara för att inse att vi hade en vikarie. En liten superenergisk gubbe som sprang runt i klassrummet & skrek åt oss. Shit vad hemskt det var. Ord-Hitler & 20 stycken vettskrämda utländska master- & PhD-studenter... Vi var som kaniner i strålkastarljus, han var som Britney i en stadsjeep omringad av en hord fotografer. Efter en & en halv timmes korsförhör vacklade jag ut ur klassrummet halv bedövad av skräck. & då fick jag ända beröm - för att jag de facto lyckades haspla ur mig rätt svar på en kuggfråga som han slängde ur sig på slutet (har noll koll på hur jag lyckades med det), samt för min trevliga accent...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0