Jag beundrar...
Det är svårt att ta diskussionen med studerande på detta vis. Därför är det helt avgörande att du bestämmer i förväg vad som skall ingå i svaren. Vad du kräver för godkänt osv och vad kan ge extra poäng. Det vanliga är att 2 studerande kommer till läraren och visar hur lika deras svar är och ändå är bedömningarna olika.
jag har forsokt, problemet ar att deras svar ar sa knapphandiga att om jag forsoker satta upp strikta granser sa kommer stora delar av kursen att sluta upp med riktigt daliga resultat... Vilket Jean-Bernard har sagt att de inte far gora... Men jag kanner mig inte bekvam med att 'ratta upp', det kanns orattvist mot de som verkligen har presterat.
Oh Captain, My Captain
Alltsa, for att fortydliga - jag har inga sadanna aspirationer, MEN jag vill inte att folk ska tycka lika illa om mig som en viss MA/Fysik larare... ;)
Du har en handledare som kan hjälpa till att justera "ribban". Om han vill att alla ska klara sig måste han också ha tänkt till/tänka till nu hur detta skall ske, så att han slipper omtentera flera stycken. Det kan vara någon fråga/några frågor som hjälper till att göra denna justeringen.
Detta har alla lårare gjort i alla tider - i början med rättvisepatos, men sedan med gott samvete och som en del i jobbet. Don't blame you!
Hm, du har ratt. Det finns en fraga dar man har utrymme att gora justeringar... Jag ar val ingen rattvisekampe direkt, men jag vill inte fa rykte om mig att vara orattvis, sadant ar svart att skaka av! Far forlita mig pa att J-B later mig veta om han anser att jag inte lyckats tillfullo...