Not a good night...

Neej, igår hade jag ingen toppenkväll. Redan när jag travade hem kände jag mig trött i hela kroppen & allra helst hade jag bara velat lägga mig så fort jag var innanför dörren. Istället blev det till att trava iväg till Becky's hus för att mata katterna & för att tvätta lite kläder i deras källare. Lastade in alla pryttlar, satte igång maskinen & knatade tillbaka till vårt hus. Hade precis slagit mig ned för en sen middag när Rob kom på att han hade lovat att dra förbi Mark. Soo, han åkte iväg & där satt jag med den otacksamma uppgiften att fixa resten av tvätten på egen hand. Vilket inte hade varit så himla jobbigt om det hade funnits fungerande lyse i Becky's källare...vilket det alltså dessvärre inte gör... Knatade tillbaka dit vid åtta-snåret i iskylan & halkade mig bak till deras trädgård bara för att inse att dörren fastnat... Så där stod jag, med Rob's idiotiska lilla pannlampa på huvudet, i typ 5 minuter - svärandes, bedjandes & halvgråtandes - innan jag tillslut gav upp. Halkade tillbaka till framsidan & försökte 'gena' in genom att klättra upp på altanen. Stupid idea - mina jeans sprack! Alltsa, total bara bottenlös förnedring! HUR himla porky har jag inte blivit när jag spräcker jeansen?! Satt & glodde rakt fram i Becky's soffa tills hennes grannar kom hem & jag lyckades övertala dem om att jag de facto var där för att ta hand om katterna & att jag desperat behövde komma ned i deras källare. Blev tveksamt insläppt i mörkret med direktivet att de snart skulle gå & lägga sig = max 30 min torktumlartid eftersom den stod vägg i vägg med deras sovrum. 30 min visade sig vara nog för att värma upp kläderna, så det var bara att kånka hem alltihopa & sedan börja hänga upp allt för att torka. Uum, var ju lagom kul att behöva stå & fippla upp Rob's klättrarullsockor & kalsonger på hans element... & så kommer människan hem & klagar över att han inte hade haft riktigt så kul som han tänkt sig & att han saaaknar Kathryn! Gick & la mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0