Do you trust your partner with your life?

Eftersom jag bara provat på att klättra en gång tidigare & eftersom jag var helt ny på TCA (Toronto Climbing Academy) så inledde jag gårdagens besök med en liten basic-kurs. Efter lite allmän info av typen 'lösgör aldrig karbinhaken längst upp' (...) startade moment två; uppdelning i grupper för riktig klättringsträning. Hamnade tillsammans med en kille som hette Steve & en komplett idiot vid namn Hans. Hans, begrep nada. Han satte på sig sin sele fel, att knyta en 8 var stört omöjligt & när vi skulle öva bilaying så drog han i repet från fel håll! Moi panikade med andra ord. Gillar ju inte höjder i första läget & om man då blir ihop-parad med en vuxen man med en femårings kapacitet för säkerhetstänkande så slår jag slint. Major. Min smala lycka var att Rob & Jamie råkade gå förbi just då & som vanligt så stötte Rob först till mig & drog mig sedan i håret = klättar instruktören bara:
 
'Are you here with Rob & Jamie?'
Moi - YES!

i.e. jag fick öva bilaying med dem istället! Sooo, jag slapp offret Hans & jag fick dessutom mysa över att Rob tvingades klättra en 5.9, långsamt, tre gånger för att jag skulle få godkänt på bilayingsbiten (passed with flying colors)! :) 

Post scriptum: Alternativ rubrik - Does it come with the name? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0