Grottekvarnen...

Igårkväll bestlutade jag mig för att det är dags att ta itu med saker & ting igen. Sure, det är himla lätt att bara fortsätta dra runt i ännu en vecka & göra nada men om jag gör det så VET jag att ångesten kommer att byggas på under återresan över atlanten. So, detta året ska jag försöka göra saker & ting i tid. Jag ska inte spara uppsatts-skrivande till sista sekund & jag ska inte sitta & hysteriefippla ihop PP-presentationer vid halvfyrasnåret på morgonen. Steg nr ett i min resa mot ett bättre/mer organiserat jag blir att gå & sätta in mina julklappspengar på banken. Vanligtvis har jag alltid den intensionen men lyckas förhala det så att det i slutändan inte finns ngn tid kvar att gå dit. Därför brukar jag varje år åka tillbaka med buntar av 500-kronors sedlar klibbande mot vristerna (kör ned pengarna i mina knästrumpor som en liten misstänksam tant). Steg två blir att boka biljetten ned till Sthlm + hotellrum så att jag de facto kommer hem...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0