Världen är så liten!

Knatade ut i trädgården imorse för att plocka upp lite pinnar som rasat ned efter nattens tvättbjörnsaktiviteter, & vad får jag höra? SVENSKA! Höll på att trilla ihop av chocken, för på andra sidan staketet hör jag tydligt & klart någon prata på mitt eget modersmål. Stod helt stilla ett litet ögonblick, oförmögen att göra något, innan jag kraxade ur mig ett litet:

'Hallå! Ursäkta att jag stör när du uppenbarligen pratar i telefon, men det är bara så vansinnigt märkligt att höra svenska här!'

Först blev det knäpptyst, sedan hördes ett tjut & ett blont huvud dök upp över staketet.

'Oh herre gud! Det här är helt vansinnigt! Bor du här? Vad blond du är!! Men oh vad underbart! Jag heter Gunilla!'

So, nu känner moi två svenskar här i Toronto... världen är liiiiiten! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0