IKEA!

Jippi, har bokat in ett IKEA besök med Martin på onsdag! Har inte varit dit på evigheter så nu ska det bli skönt att få frossa lite i rangliga svenska möbler & knöla i mig lax till lunch! Fast litet minus är ju att Martin också kommer från Sverige, är nämligen superkul att plåga ickesvenskar med poänglös IKEA-information. Roligast alla kategorier var Rob: 


Moi - Måla! Du you know what that means?
Rob (lite smådesperat) - No, can we go now?
Moi - It means paint! Because they are crayons! In Swedish ‘krita', which is also the term for the Cretaceous!
Rob - Fascinating, can we go now?
Moi (elakt) - Oh, I like that table! Not that it will fit into my room, but I like it! I wonder how much it is? In Swedish table is bord by the way, let's see what it's called!


Kommentarer
Postat av: Neumann

Hahaha! Jag älskar "krita"-delen, det var sött.

2008-06-16 @ 20:26:31
URL: http://frauneumann.blogg.se/
Postat av: Ida

Tack! Sjalv hade jag omattligt roligt eftersom jag var fullt medveten om att han led helvetets alla kval! ;)

2008-06-16 @ 22:16:48
Postat av: Maja

Men Ida, va du är elak... :P

2008-06-16 @ 22:49:20
Postat av: Ida

Ibland måste man få vara det också! Sedan var det lite vårt sätt att umgås med varandra - dessutom är de flesta förhållanden ett givande & ett tagande, så han gav säkert igen vid något annat tillfälle! :)

2008-06-16 @ 23:01:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0