Beslutsångest - temat för dagen?

Just nu känns det onekligen så! :) Det jag sitter & velar över nu är vår Semi-formal som äger rum den 10/4. Inte om jag ska gå eller inte (självklart kommer jag att gå, finns det en anledning att klä upp sig är inte jag den som backar!) eller över vad jag ska ha på mig (senare bekymmer) utan över vad jag ska äta. För det måste man nämligen bestämma i förväg. Det här är alternativen:

Appetizer: grillad bläckfisk, mixat småplock med ost & grillade grönsaker, minestrone soppa (big no no)

Pasta: 'Seafood' risotto, manicotti med ricotta ost & spenat + sallad, squash-ravioli med italienska korvar i gräddsås (eh, no...)

Entre: grillad stiploin stek med grillade grönsaker, grillad lax med grillade grönsaker, kyckling fylld med rostade grönsaker + rostad potatis

Dessert (inte för att jag behöver bry mig): Tiramisu eller CCC (Caramel Cheese Cake)

Men tror ni att jag har beslutsångest eller vad?! Imorgon är sista dagen att bestämma sig = måste ta ett beslut. Ett extraproblem - jag vill, som vanligt, dricka rödvin men dras till fisken... 
 

Kommentarer
Postat av: Jo

Man säger ju att det ska vara vitt vin till vit mat o rött till röd ==> lax är röd ;) Dessutom, sen när bryr vi oss :D En sak att komma ihåg dock, om du väljer fisk be inte om ett rött vin som passar till fisk. Johanna har gjort det och meddelar att hon fick ett rött som smakade vitt...

2008-03-28 @ 11:49:40
Postat av: Ida

Ett rott som smakar vitt? Men vad hemskt! Dels hade jag blivit sa grymt besviken samtidigt som jag anda inte hade kopmmit undan den stora nackdelen med rodvin - missfargning!

2008-03-28 @ 19:56:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0