Gooooo Canada!

Pga att min kamera har en funktionsduglighet som motsvarar en gråsten & att R glömt sin laddare i Sverige blev det inte jättemånga bilder från var lilla tripp till USA ( & dessvärre inga från den Maple Leaf match som vi gick på - vilket suger eftersom det var bland det roligaste jag gjort på länge!) men här kommer iaf en! Jättetrevlig kväll trots att jag var så mätt att det knakade i sömmarna! :) Eftersom både R & Mathias kommer från Finland & moi är halv finsk/halv svensk hade man ju kunnat förvänta sig att vi skulle bilda en patriotisk liten enklav i den helt igenom amerikanska baren. Men inte då, eller inte så som man kan förvänta sig iaf...följande dispyt utspelade sig mellan mig & killen i baren (B):

Moi - Sorry, we are going to take a cab back to our hotel, can I pay in canadian dollars?
B - Why are you using that shit dollar? Our dollar is much better!
Moi - It's not!
B - It is!
Moi - It's not! Canada is so much better than the US! 
B - Oki, I'll give you this - your beer is much better and Canadian chicks looks hotter...BUT your politics sucks!
Moi - ....Gaaaph...!!!

I detta läge går barkillen iväg & lämnar mkt upprörd Ida bakom sig.

R - Ida, det är ju inte riktigt din fight... Du är ju inte kanadesare...
Moi - Men hur kan han säga så?! Hur?! Speciellt idag då Obahma & Hillary slås om skitröster i en tiny liten delstat med typ ett dussin delegater!
M - Taaaxin är här...

R & Mathias lämnar baren - moi tar två steg mot dörren, snor sedan runt, springer bort till bardisken & slänger mig över den så att jag hamnar ansikte mot ansikte mot barkillen:

Moi - I'll only say one thing! 12 delegates, 12 delegates!
B - Oh, hell...Oki, you're right Canada is far better than the US! Satisfied?
Moi - Yeeeees! By Beb!

image353
Mathias (R's kompis som också är geolog & var här för konferensen) & Moi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0