Climb like a lemon...

Frustrerad! Jag som kommit så långt i min utveckling tvingades igår att inse att en månads utebliven klättring inte direkt var optimalt. Sög så hårt. 5.8 var inga problem, men med 5.9 fick jag verligen kämpa...hulk. Nu är det hårdträning som gäller - ska nämligen åka iväg pa en klättrar weekend om två veckor. Ny regim stipulerar - power walks, gym, TCA & omläggning i kosten. För malet är att bli bra, kände det redan innan & igår, när frustrationen byggdes upp inom mig, blev det än klarare. Målet är nu att fixa lead-climbing till oktober & försöka mig på 5.11- efter jul...


Att klättra som en citron är förövrigt en av Robs alla märkliga skottska citat - & innebär att du verkligen är katastrofalt dålig!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0