Det börjar ta sig!

Moi har ju länge klagat på att jag bara har vänner som är mer eller mindre värdelösa. Naturligtvis inte på det personliga planet utan mer i ett 'Aaah, shit avloppet har kloggat igen & jag vill inte ens veta vad jag tvingas plaska omkring i - men det är lungt, jag ringer bara min polare X så att han kan hjälpa mig!' perspektiv. För jag har lite trillat in i samma fack som Pa. I princip alla mina kompisar de senaste åren har varit geologer & det har man liksom inte så mkt nytta av i vardagen... Samma sak med Papi, sure det är kul med polare som är kirurger men ska man smälla upp en friggebod står man plötsligt rätt ensam i världen.

MEN, sedan jag började klättra har det vänt lite smått! Ta tex Dave. Dave & jag har superkul tillsammans, Dave & jag delar även ett intresse för SEM-maskiner, men medan jag kikar på plankton använder han sig av dem lite då & då för att ta fotografier av typ vad han än råkar hitta. För Dave är nämligen professionel fotograf - & det är det som är så himla bra, för helt plötsligt har jag någon som har lovat mig att hjälpa mig att köpa en bra kamera + ge mig lektioner! Kan det bli så mkt bättre?!

image412
I lördags, & jaa jag var liiite tipsy... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0