Helvete, helvete, helvete!!!

Morgonen började trevligt - vaknade av mig själv innan dess att väckarklockan ringde, gick på powerwalk (3 km), kom hem & drack iste & åt  frukost med massor av god frukt. Sedan gick allt lite mer käpprätt. Satt & filosoferade för mig själv i frukostrummet när jag by some reason spontanbeslöt mig för att gå ut i trädgården på baksidan för att kratta lite löv. Bara lite så där snabbt innan jag gjorde mig iordning för dagen, typ bara fem minuter... Påtade på i en kvart si så där innan jag beslutade mig för att gå in & hämta min kamera för en 'förebild', & det är då jag inser att dörren gått i baklås... & så står jag där; i skitigt hår, utan smink & i träningskläder som luktar svett & hamrar på dörren i ren & skär frustration. Sedan skrek jag, arg & högt! 'Helveeeete' vrålade jag åt dörren & världen i allmänhet. Tog därefter min borste, klämde mig ut genom den minimala porten ut till gränden bakom huset & marcherade runt kvarteret för att komma till framsidan av huset. Knackade på hos Alison som bor i källaren men naturligtvis hade hon redan gått hemifrån, tillbringade sedan 20 min med att vända på varje liten sten i hela trädgården i jakt på Isoldes extranyckel. Travade sedan tillbaka till baksidan av huset för att checka om källardörren på den sidan var låst - det var den. Vilket resulterade i att jag drämde sopen i marken med all min kraft & sparkade till dörren så hårt jag kunde. Haltade sedan in till avdelningen så värdigt som det bara gick...  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0