Major problem...

Tillbringar som sagt stora delar av min tid i labbet med SEMen - scannades & fotograferandes prover. Vilket ar roligt sa fort man hittar en coccolithophor, men mindre underhallande tiden dar emellan - vilket gor att jag ar absolut totalt beroende av min Mp3. Only problem - mindre tekniska Ida har bara lyckats ladda upp den med en si sa dar 180 latar... Vilket fungerar bra nar man bara lyssnar pa den ca 50 min per dag (transport till & fran istitutionen i Toronto), men blir lite latt hjarndodande nar man tvingas lyssna pa samma sak timme ut & timme in, dag efter dag... & radio gar fetbort, for har i Mexico lyssnar man endast & enbart pa tva olika saker:

1) Tidiga nittiotalslatar som de oversatt till spanska, misstanker att samtliga sjungs av samma person...
2) Jaaa, hur ska detta bast beskrivas. Oki - tank er after ski i Osterrike, folkmusikversionen med dragspel, fast pa spanska... & detta ar faktiskt helt sant! Drog namligen liknelsen for Jorg & han gav mig berom for att jag lyckats plocka upp just Osterrike - tydligen har de varit har & harjat nagon gang i tidernas begynnelse.

I vilket fall, eftersom jag de facto bara gillar drygt 30 av de 180 kor jag dessa 30 pa repeat...& nu borjar till & med jag bli less... Vill inteens tanka pa hur manga ganger jag lyssnat pa 'Funkytown'... Preppad ipod i fodelsedagspresent?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0